יום ראשון, 21 באוגוסט 2011

ערפל הקרב במספרי הקוטג'

19/06/2011
ערפל הקרב במספרי הקוטג'
במסגרת מחאת הקוטג' והדיון הציבורי הסוער שהתעורר בעקבותיה נזרקו באוויר מספר רב של מספרים לאוויר. רשמתי לעצמי את כל המספרים בניסיון לנתחם ולהבין היכן בשרשרת עושקים אותנו.
3.5 – 3.8 – עלות הייצור של הקוטג' למחלבה.
4.79 – המחיר בו מוכרות המחלבות את הקוטג' לרשתות. מכאן עולה שהרווח התפעולי לפי מחירים אלו הוא 20% – 26%, לא רע ואף מתקרב למספרים של חברות תוכנה....
4.79 – המחיר בו רמי לוי התחייב למכור קוטג' של שטראוס. האם יכול להיות ששטראוס מוכרת לו יותר בזול (בכיוון 4.3 ₪)?! ואם כן למה דווקא לו? ולמה שטראוס ולא האחרים...
20% - 30% - התוספת לעלות שמוסיפות רשתות השיווק כדי לכסות את ההוצאות התפעוליות ולהותיר להן רווח תפעולי (מתחלק חצי חצי בין הסעיפים).
15.5% - שיעור המע"מ שיש להוסיף. וכמובן שעלה הרעיון לבטלו.
6.9 – המחיר הממוצע של הקוטג' שצריך להיות בחנויות לפי כל הנתונים שניתחנו לעיל.
7.5 – 8 ₪ - מחיר הקוטג' לצרכן ברשתות.
0.85 ₪ - ההפרש הממוצע בין המחיר הרשמי לבין המחיר שצריך להיות לפי נתוני העלות. כמובן שההפרש הוא לרעתינו. לאור העובדה שיש 3 מחלבות שאחת מהן שולטת ב 70% ושלוש רשתות שיווק שאחת מהן שולטת ב 45% (אני מחשיב את כל הפרטיות כרשת אחת) נניח שההפרש מתחלק 60-40 לטובת המחלבות ומזה נגזור את המספרים הבאים:
28% - 34% - רווחיות תפעולית של המחלבות על המוצר קוטג'. שווה בהחלט.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה